Tüketici-Tüketici Web sitesi nedir?
Eşler arası web sitesi veya C2C web sitesi olarak da bilinen
tüketici-tüketici web sitesi, bireyler arasında mal ve hizmetlerin satışını
veya transferini kolaylaştırır. Tüketiciden tüketiciye web sitesinde yer alan
katılımcılardan bazıları, aynı zamanda, tuğla-harç deposu için bir e-ticaret
sitesi gibi başka iş mekanlarına da sahip olsa da, çiftçi destek kredisimüşteri tabanını genişletmek için bir C2C
web sitesi kullanabilirler. Tüketici-tüketici web sitelerinin diğer
kullanıcıları, bir ürünü satmaya ya da dağıtmaya çalışan ve normal olarak
perakende satış ya da profesyonel hizmet sunmayan kişiler olabilir. Bu siteler,
kullanıcıların işlem deneyimlerini değerlendirebildikleri ve diğer kullanıcıları
satıcılarla ilişkilerinde uyarmaları veya teşvik edebildikleri, gözden geçirme
temelli bir onur sisteminin kullanımıyla genellikle ayırt edilir.
Tüketici-tüketici web sitesinin sponsoru, iki kişi
arasındaki işlemin üçüncü taraflarından biridir. Yaygın olarak kullanılan C2C
web siteleri, çevrimiçi açık artırmaları ve vitrinleri, çevrimiçi bildirimleri
veya sınıflandırılmış reklam panolarını ve eşler arası borç verme hizmetlerini
içerir. Tüketiciler bu hizmetleri çeşitli nedenlerle kullanırlar; Bazı durumlarda,
küçük işletme sahipleri, pazarlama stratejilerinden biri olarak
tüketici-tüketici web sitesi satışlarını içerir, çünkü küçük bir işletme web
sitesine trafik oluşturmak, yüksek bir reklam bütçesi olmadan zordur. Çevrimiçi
açık arttırmaMilyonlarca ziyaretçi ve iyi bir arama motoru, iyi bir tanıtım
biçimi ve ürünlerini daha geniş bir kitleye tanıtmanın bir yolu olabilir.
Tüketiciler ayrıca bir pazarlık arayışında olabilirler ve bir perakende
mağazasından özel bir bireyden ucuz yeni veya kullanılmış bir ürün alma
şansları daha yüksektir.
Tüketici-tüketici mağaza siteleri, küçük işletmeler ve
zanaatkârların mallarını pazarlamak için başka bir yoldur. Bu siteler, bireysel
web siteleri ve çoğu durumda, e-ticaret yetenekleri, esnaf ve küçük iş adamları
için küçük bir peşinat ücreti ya da siteye katılmak için satış işlemlerinin bir
yüzdesini öderler. Buna karşılık, mağaza sahasının sahipleri, web sitesinin kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
migenel kamuoyuna bakımını yapmakta ve tanıtmakta
ve yeni müşterilere esnaflar getirmektedir.
Tüketici-tüketici web sitesinin bir başka türü, genellikle
kullanılan, sahiplerinin sattığı ya da verdikleri ürünler hakkında ilanların
yayınlanması için çevrimiçi sınıflandırılmış reklam sitesidir. Bu siteler
anonim e-posta sistemleri bile sağlayabilir, böylece kullanıcılar bir
reklamdaki tanımlayıcı bilgileri görüntülemeden bir işlem hakkında
birbirleriyle iletişim kurabilir. Çevrimiçi sınıflandırılmış siteler genel
nitelikte olabilir ya da ürünlerin satılmasına izin vermeyen
"freecycling" siteleri, sadece ticaret veya verilişler gibi özel bir
odağa sahip olabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder