Tıklama Analizi Nedir?
Tıklama analizi, kullanıcıların web sayfalarıyla
etkileşimini ve kullanıcının yaptığı tıklamaların izlenmesine dayanan yazılım
programlarını incelemeye çiftçi destek kredisiyönelik bir yaklaşımdır. Kullanıcılar gezinirken, sayfadan
sayfaya atlamak, menüleri etkinleştirmek ve diğer etkinliklere katılmak için
farelerini kullanırlar. Bu bilgi, tıklama akışı, kullanıcılar için deneyimleri
geliştirmek, daha iyi pazarlama kampanyaları geliştirmek ve işyerinde veya
benzer bir ortamda üretkenliği analiz etmek için bir dizi farklı şekilde
kullanılabilir.
Tıklama analizini kullanmanın bir yolu testte. İnsanlar yeni
bir program veya web sitesiyle etkileşimde bulundukça, yollarına bakma yolunda
önemli bilgiler sağlayabilirler. Tıklama akışı, bir bileşenin bozuk olduğunu
veya beklendiği gibi çalışmadığını gösterebilir, navigasyon için belirli
ayarlamalar yapılması gerektiğini veya kullanıcıların siteyi veya programı
amaçlandığı gibi kullanmadığını gösterir. Yazılım test edicileri ve web
sitelerini herkese açık hale getirilmeden önce test eden kullanıcılara
seçeneklerinin mümkün olduğunca araştırılması ve bazen programın veya sitenin
kasten kırılmaya çalışılması istenir. Bir tıklama analizi, oturumları sırasında
bilgisayarla nasıl etkileşimde bulundukları hakkında önemli bilgiler
sağlayabilir.
Pazarlama analizi için tıklama akışlarına bakmak çok
önemlidir. Kullanıcılar, tüketicilerin anlaşmalara dahil olmasını veya
çıkmasını neyin sağladığını ve sürecin nasıl düzleştirileceğini görmek için
e-ticaret sitelerinde tıklama analizi kullanır. Amaç, işlemleri tamamlamak için
mümkün olduğu kadar çok ziyaretçiyi teşvik etmektir. Site, kullanıcıların
siteyi bulmasını ve gördüklerini beğenmesini sağlayan bir arama motoru
optimizasyonu ve estetik bakış açısından insanlara hitap edecek şekilde
tasarlanabilirken, bir işlemi tamamlamak zorsa, potansiyel müşteriler
kapatılabilir. Tıklama analizi, potansiyel müşterilerin siteyle ve alışveriş
sepetiyle nasıl etkileşimde bulunduğu, kullanıcıların yeni özellikleri
uygulamalarına ve gezinmeyi geliştirmelerine olanak veren bilgiler sağlar.
Tıklama akışı, verimlilik ve verimlilik hakkında bilgi de
sağlayabilir. Daha fazla tıklama genellikle insanların gitmek istedikleri
yerlere ulaşmak için birkaç seçenek katmanından geçmek zorunda oldukları
anlamına gelir. Materyali daha erişilebilir hale getirmek ve bilgileri daha
mantıklı yollarla düzenlemek, insanların harcadıkları zamanın miktarını
azaltabilir ve kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
miaktif olarak harcadıkları zamanı arttırabilir.
İnternet servis sağlayıcıları, müşterilerinin tıklama
akışları hakkında bilgi sahibi olabilir ve bu bilgiyi, soyulmuş bilgileri
belirlemek için, tıklatma analiziyle ilgilenen şirketlere satabilirler.
Sunucular ayrıca, kullanıcıların belirli bir web sitesinde veya site
ailesindeki etkinlikleri izlemelerine olanak tanıyan tıklama verilerini de
korur.
Yorumlar
Yorum Gönder