Rendering Denklemi Nedir?
Oluşturma denklemi, ışığın ışık yaydığı ve yüzeyleri nasıl
yansıttığını ele alan bilgisayar grafiklerinin bir yönüdür , böylece grafik
tasarımcıları gerçekçi üç boyutlu (3D) sahneler oluşturabilir. Tasarımcıların
dikkate alması gereken iki faktör, doğrudan ve dolaylı ışık ya da yüzeyden
sıçrayan bir kaynaktan ve ışıktan gelen ışıktır. Oluşturma denklemini kullanan
en kredi kartı başvurusu World büyük medyalardan biri 3D animasyon, çünkü ışıksız, sahneler
ve karakterler düz ve garip görünebilir. Video oyunları da bu denklemi
kullanır, ancak oyunların gerçek zamanlı olarak işlenmesi gerektiğinden
benzersiz zorluklar vardır. Bu render tekniği, ışığı taklit etmek için uygun
olsa da, 2011'den itibaren, gerçek dünyadaki ışığı mükemmel bir şekilde taklit
etmesini engelleyen sınırlamalar vardır.
Bu denklem biraz karmaşıktır ve bir dizi değişken içerir.
Aynı zamanda birkaç farklı şekilde yazılabilir, ancak bir dizi değişken her
zaman dikkate alınmalıdır. Denklemde, L o giden ışıktır; x yüzeydeki bir
noktadır ve ω yöndür. L e ışık yayıyor ve L i gelen ışıktır. Denklemin bir
versiyonu şöyle:
L o (x, ω) = L e (x, ω) + ∫ Ω ƒ r (x, ω ′, ω) L i (x, ω ′)
(- ω ′ • n) d ω ′
Bunun anlamı, belirli bir noktadan belirli bir doğrultuda
giden ışığın, o noktadan yayılan ışığa eşit olduğu , iki yönlü yansıtma
dağılımı işlevinin bir integrali (∫ Ω ), gelen ışık ve gelen ışığın
zayıflamasıdır . n tarafından belirlenen hemisferdeki tüm yönlerde (ω ′) .
Tasarımcılar, render denklemini kullanırken iki tip ışığı
düşünmelidir. Doğrudan ışık, bir ampul veya güneş gibi doğrudan bir ışık
kaynağından gelen herhangi bir ışıktır. Tasarımcılar, ışıkların doğru bir
şekilde çıkmasını sağlamak için ışık kaynağını doğru yoğunlukta yaymalıdır.
Dolaylı ışık, bir yüzey etrafındaki ışık kıvrımı gibi doğrudan kaynaktan gelen
ışık değildir. Bu, tasarımcıların ışığın bir yüzeyin dokusunu doğru bir şekilde
detaylandırmasını ve ışığın ve gölgelerin hatasız karıştığını garanti
etmelerini gerektirir.
Bilgisayar tarafından oluşturulan 3D animasyonlar, gerçekçi
sahneler oluşturmak için render denklemini kullanır. 3 boyutlu animasyonlar
gerçek yaşamı taklit etmek için yapıldığından, ister stilistik ister gerçekçi
olsun, bu ışık sahnelerin gerçek görünmesini sağlamak için gereklidir. Işık
olmadan, yüzeyler ve karakterler derinliklerinin çoğunu kaybeder ve birçok
izleyici sahnelerin garip görünebileceğini düşünebilir. Aynı zamanda, çok küçük
çocuklar veya küçük bütçeli olanlar için yapılan 3 boyutlu animasyonlar,
gerçekçi olmayan ancak tasarımcıların kullanması kolay olan sınırlı bir ışık
denklemi kullanabilir.
Video oyunları genellikle render denklemini kullanır, ancak
bu tasarımcılar için bir meydan okuma sunar. 3D animasyonlar sayesinde
tasarımcılar yanlış görünüyorsa ışığı düzeltebilirler; Bir oyun tasarımcısı
ışığı programlamak zorundadır, cepten kredi kartı başvurusubu
yüzden çalışır ve gerçek zamanlı olarak işler. Bu genellikle, ışığı hızlı bir
şekilde yükleyebilen bir ölçeklendirilmiş denklem gerektirir.
Oluşturma denklemi gerçekçi görünümlü bir ışık
yaratabilmekle birlikte, gerçek hayatın kopyalanmasını engelleyen sınırlamalar
vardır. Gerçek dünyada ışık, programlanması çok zor olan yollarla tepki
verebilir. Örneğin, ışık farklı dalga boylarında emilebilir ve itilebilir ya da
hemen değil, daha sonra da yayılabilir; Bunların her ikisi de programlanması çok
zordur. Aynı zamanda, çoğu görüntüleyen veya oyuncu, animasyonun veya oyunun
eylemine odaklandığından, çoğu görüntüleyen kişinin bu sorunları fark etmeleri
olası değildir.
Yorumlar
Yorum Gönder